loading...

بيتلز

درباره بيتلز

بازدید : 178
11 زمان : 1399:2


جان لنون: (نوازنده گيتار الكتريك، خواننده)
پل مك‌كارتني: (نوازنده گيتار بيس، خواننده)
جورج هريسون: (نوازنده گيتار الكتريك، خواننده)
رينگو استار (نام اصلي: ريچاد استاركي): (نوازنده درام، خواننده)

بازدید : 351
11 زمان : 1399:2

تور اسرار آميز و جادويي (به انگليسي Magical Mystery Tour) نام يك آلبوم پرآهنگ دوطرفه و يك آلبوم چندآهنگه بيتلز، توليد شده توسط سر جرج مارتين است. آلبوم پر آهنگ شامل يازده آهنگ است كه شش آهنگ آن، آلبوم چند آهنگه را تشكيل مي‌دهند. از اين شش آهنگ مشترك در هر دو آلبوم، براي موسيقي متن فيلمي همنام با نام آلبوم‌ها استفاده شد. بيتل‌ها در اين فيلم نقش آفريني كردند. زير دريايي زرد نيز آلبومي است كه در آن از دو آهنگ النر ريگبي و و زير دريايي زرد كه در آلبوم هفت تير ساخته شده بود استفاده كردند. بيتلز يا آلبوم سفيد آلبومي است كه از تعداد زيادي آهنگ تشكيل شده است.

بازدید : 367
11 زمان : 1399:2

دو آلبوم هفت تير و گروه كلوپ بي‌كسان گروهبان فلفل برترين آلبوم‌هاي اين گروه مي‌باشند. به گفته موسيقيدانان بار موسيقي در اين آلبوم‌ها بسيار زيبا است. هفت تير (به انگليسي:Revolver) اولين آلبوم در تاريخ جهان موسيقي بود كه در آن از نهان سازي در برگردان(Backmasking)استفاده شد. آلبوم هفت تير موفقيت بسياري را براي بيتلز به ثبت رساند. اين آلبوم در مجله برترين ۱۰۰۰ آلبوم تمام تاريخ موسيقي شماره ۱ شد و در مجله رولينگ استون شماره ۳ را بدست آورد. از برترين آهنگ‌هاي اين آلبوم مي‌توان به النور ريگبي كه يكي از برترين كارهاي پل مك‌كارتني است اشاره كرد كه در مجله رولينگ استون در بخش برترين آهنگ‌هاي تمام دوران‌هاي تاريخ موسيقي نيز قرار دارد. گروه كلوپ بي كسان گروهبان فلفلي چهار جايزه گرمي و سه نامزد جايزه گرمي شد و در مجله رولينگ استون برترين آلبوم تاريخ جهان موسيقي شناخته شد. از جمله برترين آهنگ‌هاي اين آلبوم كه در ليست برترين ترانه‌هاي از طرف مجله رولينگ استون شناخته شد مي‌توان به روزي از زندگي اشاره كرد.

بازدید : 504
11 زمان : 1399:2

چهارمين آلبوم پر آهنگه گروه بيتلز براي فروش (به انگليسي:Beatles for sale)بود. آن‌ها وسط آگوست و اكتبر سال ۱۹۶۴ (ميلادي) مشغول به ضبط شدند. آلبوم در ۴ دسامبر ۱۹۶۴ (ميلادي) عرضه گرديد. اين آلبوم در شماره يك چارت انگليس ماند و به مدت ۴۶ هفته در بيست‌هاي اول اين ليست بود. سپس افراد براي پروژه بعدي آماده شدند. يكي از چالش برانگيزترين اتفاق‌ها در اين دوران اين بود كه دندان پزشك هريسون و لنون به قهوه آن‌ها LSD كه يكي از مواد مخدر بود افزود. لنون بعدها گفت: «ابتدا خيلي وحشتناك بود؛ ولي جالب بود. من تا يكي دو ماه بهت زده شده بودم». سپس گروه براي ضبط آلبوم كمك! (به انگليسي:!Help) آماده شدند. آهنگ‌هاي اين آلبوم را در فيلم كمك استفاده كردند. يكي از بهترين آهنگ‌هاي كمك! و حتي بيتلز آهنگ ديروز (به انگليسي:Yesterday) است كه باعث شد بزرگسالان هم طرفدار بيتلز شوند. در آن موقع فقط جوان‌ها طرفدار بيتلز بودند. اين آهنگ بيش از هر آهنگ ديگري در تاريخ موسيقي بازخواني شده و ركورد گينس بيشترين آهنگ بازخواني شده را به نام بيتل‌ها ثبت كرد. در ژوين ۱۹۶۵ هر چهار عضو بيتلز موفق به دريافت لقب رتبه امپراتوري بريتانيا(MBE) از سوي ملكه اليزابت دوم شدند. آن‌ها آلبوم روح پلاستيكي (به انگليسي:Rubber soul) را هم ضبط كرده بودند كه براي آن‌ها موفقيت زيادي همراه آورد و جزو برترين آلبوم‌هاي موسيقي در تمام تاريخ شد (همانند بيشتر آلبوم آن‌ها).

بازدید : 361
11 زمان : 1399:2

آلبوم بعدي گروه هم نام با يك فيلم به همين نام بود كه خود اعضا در اين فيلم بازي مي‌كنند؛ و ترانه‌هاي اين آلبوم در فيلم استفاده مي‌شد يا اصطلاحاً سند تراك فيلم بود.. نام فيلم و آلبوم شب يك روز سخت بود (به انگليسي:A hard Day's night)

ناشر اين آلبوم پارلفون بود و تهيه كننده آن نيز باز مارتين بود. اين آلبوم براي بيتلز مقدمه‌اي بر بيتلمانيا بود كه در آن بيتلز به آمريكا (نيويورك) رفت و به نوازندگي پرداخت و روزها در آمريكا بود. مجلهٔ كيو اين آلبوم را در سال ۲۰۰۰ اين آلبوم را شمارهٔ ۵ برترين آلبوم‌هاي انگليسي تمام دوران و مجلهٔ رولينگ استون در بخش ۵۰۰ آلبوم برتر اين آلبوم را در رتبهٔ ۳۰۷ قرار داد.

بازدید : 306
11 زمان : 1399:2

اولين فصل ضبط بيتلز در ژوئن ۱۹۶۲ بود كه مارتين را راضي نكرد، اما در دومين اجراي آنها در سپتامبر ۱۹۶۲ ترانه‌اي در انگليس به نام «دوستم بدار» ساخته شد كه ترانه‌اي موفق بود. («دوستم بدار» در فهرست تا هجده ماه بعد يعني تا مه ۱۹۶۴ در نمودار تك‌آهنگ‌هاي برتر در آمريكا قرار داشت) سه ماه بعد آنها اولين آلبوم خود را به ضبط رساندند كه لطفاً مرا خشنود كن (به انگليسي Please Please Me) نام داشت. اين آلبوم ميكس ترانه‌هاي لنون و مك‌كارتني همراه با تك آهنگ دوستم بدار بود. اين گروه اولين برنامه تلويزيوني خود را تحت نام مردم و مكان‌ها(people and places) به طور زنده در منچستر و در ايستگاه تلويزيوني گرانادا در ۱۷ اكتبر ۱۹۶۲ به اجرا گذاشتند. «لطفاً مرا خشنود كن» شامل ۱۰ آهنگ بود. ضبط اين آلبوم موفقيتي زودهنگام براي بيتل‌ها به ارمغان آورد و تبديل به يكي از موفق‌ترين آلبوم آن‌ها شد. اين آلبوم شمارهٔ ۳۹ را از ۵۰۰ آلبوم برتر تمام دوران توسط مجلهٔ رولينگ استون كسب كرد.[۱۱] آلبوم بعدي آن‌ها يعني با بيتلز موفقيتي ديگر براي اين گروه بود و اين آلبوم شمارهٔ ۴۲۰ را از ۵۰۰ آلبوم برتر تمام دوران توسط مجلهٔ رولينگ استون كسب كرد. جلد اين آلبوم از برترين جلد هاست.

بازدید : 332
11 زمان : 1399:2

عوامل زيادي در از هم پاشيدن بيتلز نقش داشتند، از اتمام اجراهاي زنده تا مرگ مدير برنامه‌هاي آن‌ها برايان اپستاين.

آخرين كنسرتِ بيتلز در ۵ دسامبر ۱۹۶۵، در تالار امپاير شهر ليورپول اجرا شد.[۱۰]

برايان اپستاين را مي‌توان موثرترين فرد در تبديل شدن بيتلز به يك گروه مشهور در سراسر دنيا ناميد. او همچنين گروه را پيش هم نگاه مي‌داشت و از همه مهمتر امور مالي گروه در دست او بود. وقتي اپستاين در سال ۱۹۶۷ به علت مصرف بيش از اندازه مواد مخدر از دنيا رفت، خلأئي در گروه بوجود آمد. جان لنون از همه به اپستاين نزديكتر بود و از همه بيشتر تحت تأثير مرگ او قرار گرفت. پل مكارتني نيز كه وضع آشفته گروه را مي‌ديد سعي كرد پروژه‌هاي جديد گروه را شروع كند. ديگر اعضاي بيتلز از افزايش تسلط مكارتني بر جنبه موسيقيايي و نيز جنبه اقتصادي گروه آشفته و ناراحت شدند. لنون بعدها گفت كه فعاليت‌هاي مكارتني براي بقاي گروه حياتي بودند.

بازدید : 317
11 زمان : 1399:2

در سال ۱۹۶۲ پيت بست رفت و به‌جاي او رينگو استار (نام اصلي: ريچارد استاركي) به اين گروه پيوست. به اين ترتيب مي‌توان گفت كه فعاليت بيتلز رسماً آغاز شد. استار درامر گروهي ليورپولي بود و چند دفعه‌اي در هامبورگ با بيتلز كار كرده بود. از ابتدا هم جرج مارتين از عملكرد بست راضي نبود علي‌رغم اين‌كه بست فرد محبوبي نزد بسياري از زنان بود.

يكي از آخرين آلبوم‌هايي كه بيتل‌ها به عنوان يك گروه ضبط كردند اَبي رود بود. تصوير جلد اين آلبوم يكي از تأثير گذارترين و حتي تاريخي‌ترين تصوير جلد آلبوم مي‌باشد. عكس آن توسط يك عكاس اسكاتلندي از روي يك نردبان در حالي گرفته شد كه وي تنها ۱۰ دقيقه براي بستن اين خيابان پرتردد وقت داشت. او توانست از بيتل‌ها در حالي كه به آرامي از خيابان مي‌گذشتند ۶ فريم عكس بيندازد. اين خيابان همچنان به همان شكل در انگلستان باقي‌مانده‌است و استوديوي ابي رود هم همچنان همان‌جا باقيست. اين شايد تنها نقطه‌اي باشد كه طرفداران بيتل‌ها بتوانند به آنجا بروند و خاطرات قريب به ۴۰ سال پيش خود را زنده كنند. همواره طرفداران بيتل‌ها در اين خيابان باعث ترافيك مي‌شوند. هر كس به نوعي سعي مي‌كند تا عكسي مانند عكس روي جلد آلبوم به عنوان يادگاري از «اَبي رود» بگيرد البته تاكنون هيچ‌كس نتوانسته از زاويه درست اين عكس را باز آفريني كند زيرا اگر به دقت به كادر عكس نگاه كنيد متوجه مي‌شويد كه نسبتااز زاويه بالا انداخته شده.

بازدید : 281
11 زمان : 1399:2

در مارس ۱۹۵۷، جان لنون گروه اسكيفلي را به نام گروه كواريمن (كه با نام بلك‌جكس هم شناخته مي‌شوند) تشكيل داد. در آن موقع جان لنون فقط ۱۶ سال داشت. در ۶ ژوئيه همان سال جان لنون پل مك‌كارتني را ملاقات كرد. پل مك‌كارتني در آن موقع پانزده ساله بود. در ۲۰ ژوئيه همان سال يعني ۱۴ روز پس از اولين ديدار وي با جان لنون به گروه پيوست. در ۶ فوريه ۱۹۵۸، گيتاريست جواني به نام جورج هريسون اين گروه را ملاقات كرد و عضو اين گروه شد. وي از همه جوانتر بود. تعدادي ترانه از اين سه در آن دوره به جاي مانده‌است. در اين مدت افراد متعددي به اين گروه اضافه و كم مي‌شدند اما تنها جان لنون و پل مك‌كارتني و جورج هريسون اعضاي ثابت آن بودند.

گروه كواريمن به‌نام‌هاي مختلفي تغيير يافت كه در اين ميان مي‌توان به جاني و مونداگز، جان بزرگ و بيتلز، بيتلز نقره‌اي، برادران بيت اشاره كرد كه سرانجام نام بيتلز (The Beatles) را كه نگارش اشتباه كلمه The Beetles (به معني سوسكها) است را برگزيدند.

بازدید : 315
11 زمان : 1399:2

بيتل‌ها در ابتداي كار با اجرا در سالن‌هاي كوچك شهر هامبورگ، آلمان تلاش مي‌كردند پايه‌هاي كاري خود را محكم كنند.[۸] در سال ۱۹۶۱ ميلادي، بيتل‌ها نخستين قرارداد ضبط موسيقي‌شان را در هامبورگ و با شركت آلماني پوليدور امضا كردند

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 136
  • بازدید سال : 195
  • بازدید کلی : 5243
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی